Frisk jest opisany jako młody człowiek o nieokreślonym wieku, płci i pochodzeniu etnicznym o pustym wyrazie twarzy. Jego włosy są średnio długie, proste i brązowe z delikatnie zaznaczoną grzywką. Nosi niebieski sweter z jasnoróżowymi paskami, niebieskie spodnie i brązowe buty. Potwory w grze zwracają się do tej postaci nietypowymi zaimkami, takimi jak "they" i "them", których w języku angielskim używa się, gdy nie jest się pewnym co do płci danej osoby. Podczas gdy w grze grafika Frisk zawsze jest bez wyrazu twarzy, postacie oraz teksty narracyjne informują, że pokazuje inne emocje. Na przykład, gdy Frisk pociesza Napstablooka w walce, gra opisuje, że "cierpliwie się uśmiecha".
Wiele o osobowości Frisk pozostaje nieznane, co pozwala graczowi na własne ukształtowanie jego charakteru. Frisk rozmawia z innymi postaciami, ale pomimo tego dialogi nie są pokazywane. W trakcie walk tekst narracyjny opisuje spostrzeżenia i myśli Frisk, natomiast poza walką, gdy rozmawia, okno dialogowe innych postaci wyświetla „…” jako znak, że słuchają jego wypowiedzi. Frisk nie powinien być mylony z upadłym dzieckiem nazywanym na początku gry, jako że później ujawnione jest, że postać, której nadajemy imię to tak na prawdę Pierwszy Człowiek. W zależności od zakończenia jakie gracz osiągnie, Frisk może być przedstawiony jako przyjazny lub chłodny. W Pacyfistycznym Zakończeniu postacie takie jak Asriel podkreślają dobroć, empatię i łaskę Frisk. Paradoksem jest, że osiągając te zakończenie Frisk może wcale taki nie być. Przykładowo, postać może oszczędzić Snowdrake'a przez dręczenie go kłopotliwymi pytaniami do momentu, w którym potwór nie wytrzymuje presji i ucieka. W osiągnięciu tego zakończenia nie przeszkadza też możliwość dawania złośliwych lub małostkowych komentarzy ze strony bohatera. Pacyfistyczne Zakończenie to także jedyne, w którym można dowiedzieć się o imieniu protagonisty, co sugeruje, że jego prawdziwy charakter i osobowość jest ujawniany dopiero w tym momencie. Frisk wydaje się być także bardzo posłuszną postacią, ponieważ wychodzi z poza kontroli gracza jedynie gdy podąża za poleceniami kogoś innego, przykładowo gdy Sans każe schować mu się za lampą, aby ukrył się przed Papyrusem. Jeśli gracz wybierze Ludobójczą Ścieżkę, Frisk pokazany jest jako zimny, stanowczy i złowrogi dla każdego kogo spotka. Miasta są ewakuowane, a potworom doradza się, aby nie kontaktować się z Frisk w jakikolwiek sposób. Flowey i Sans opisują go jako kogoś o braku jakiegokolwiek człowieczeństwa, a Asgore w ogóle nie rozpoznaje w nim człowieka (taka sytuacja nie ma miejsca podczas innych ścieżek). Niejasne jest jednak jak bardzo Frisk jeszcze pozostaje sobą w tym momencie; wiele interakcji z otoczeniem, zaczynając od domu Toriel, sugeruje że na tej Ścieżce Frisk został opętany przez Pierwszego Człowieka. Warto zwrócić uwagę, że Frisk jest „cichym protagonistą”, zaprojektowanym tak, aby gracze mogli dopasować postać do siebie. Z tego powodu wiele jego cech jak charakteru, wiek, czy nawet płeć nie są opisane w grze.